Salgsbetingelser

Forretningsbetinger og vilkår

1. Betaling
Homecrafted.dk modtager betaling med direkte bankoverførsel eller MobilePay.
Alle beløb er i DKK. Danske kroner og er incl. moms.

2. Levering
Homecrafted.dk leverer med pakketransportør, til en pakkeshop nær dig, eller bestillinger kan afhentes efter nærmere aftale.

3. Leveringstid
Homecrafted.dk afsender og leverer normalt varer indenfor 5 hverdage, Homecrafted.dk, i ferieperioder kan afsendelse blive forsinket.
Homcrafted.dk kan ikke stilles til ansvar for eventuelle forsinkelser hos pakketransportører.

4. Forsinket levering
Skulle afsendelsen blive forsinket, udover det nævnte i pkt 3, giver vi dig besked på mail-

5. Plantefarvet garn
Farver på garn og andre produkter fremstillet af natur materiale, kan være anderledes nær de vises på en skærm.
Vi kan derfor ikke garantere at farver er 100%, som du ser dem på din skærm.
Mange af vores produkter er fremstillet som unika, det kan derfor ikke forventes at flere vare bestilt samlet eller på flere ordre er identiske.

Farverne er fra naturen, primært samlet i nærområdet, enkelte farver kræver materialer som ikke gror i den danske natur.
Til disse farver bruger vi kun naturlige farver.

forbindelse med bejdsning af garnet bruger vi Alun, et metalsalt bestående af aluminiumsulfat – Alun bruges i øvrigt også i trylledej.
Vi bruger Alun i svage opløsninger, som ifølge myndighederne er ufarligt. Vær dog selv opmærksom på om du har nogen form for allergier.

6. Reklamationsret
Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven.
Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation.
Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert betjening af produktet / ydelsen, som fx forkert vask af garn, forkert opbevaring af honning og produkter fra biavl og andre forhold som ikke er egnet for det pågældende produkt.
Homecrafted.dk dækker ikke returneringsomkostninger.

Du kan reklamere over en defekt eller beskadiget vare. Reklameringen skal indeholde en beskrivelse af fejlen samt et billede af samme.
Omhandler reklamationen en fragtskade, skal reklameringen foretages 9 dage efter varen er leveret. Reklamationen skal indeholde et billede af den beskadiget vare, et billede af fragtmærket fra pakken og et billede af kassens beskyttende indhold.

Alle reklamationer skal sendes til shop@homecrafted.dk

Ved returnering
Rettes henvendelse til og reklamationer sendes til:

Homecrafted.dk
Bakkeskoven 16
7430 Ikast

Der modtages ikke pakker sendt på efterkrav samt varer returneret uden foregående aftale.

7. Refusion
Hvis der er aftalt refusion, bedes I sende jeres bankoplysninger, så vi kan overføre det aftalte beløb.

8. Fortrydelsesret
Homcrefted.dk yder 30 dages fortrydelsesret, gældende fra den dag, du modtager varen. Fortryder du købet, skal Homcrafted.dk underrettes senest 30 dage efter den dag du har modtaget varen.
Du har pligt til at returnere varen i samme stand og mængde, som den er modtaget, hvilket også er gældende for den emballage og infoskilte, der er på varen. Kunden afholder selv de omkostninger, der er forbundet med at returnere varen.

9. Varens stand, når du sender den retur.
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

10. Returnering
Du finder vores returneringsformular her: Returneringsformular

11. Klagemuligheder – oversigt og links:
Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, kan der sendes en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus, Toldboden 2
8800 Viborg

Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus: https://kpo.naevneneshus.dk/

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.

Platformen findes her: http://ec.europa.eu/odr
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: shop@homecrafted.dk